Doležalová Sabina

Úspěchy

Ročník: 11.9. 1997

Váha on: 51 kg

Váha off - 55-56 kg

Výška: 159 cm

Fitko: Fitness trinity Vyškov

Trenér: Marie Mikšová

Top Face B ř e z e n  2 0 1 7  -  S a b i n a  D o l e ž a l o v á

Prosíme o Tvou nejoblíbenější fotografii, kterou máš nejraději:

Kdo nebo co tě ke cvičení přivedlo?

No, to je dlouhá story. Nejdřív jsem dělala bojové sporty, které mě přivedly časem i do posilovny, kterou jsem si nakonec oblíbila víc, než samotné bojovky. V období puberty a nějaký čas po ní jsem se sebou nebyla spokojena, našli mi navíc hypofunkci štítné žlázy, začala jsem na ni brát hormony, po kterých mám problém se zavodňováním a přibíráním, navíc genetika mi nikdy nehrála do karet... a k tomu zakulacování křivek v průběhu dospívání, to mi taky nepřidalo, takže jsem začala mít deprese ze svého těla, i když jsem vážila kolem 52 kilo.

Nesprávně jsem dietovala, z čehož jsem plynule přešla k poruchám přijmu potravy. Nejprve jsem odmítala jídlo a když jsem po ztrátě váhy byla nucena jíst, začala jsem jídla násilně zvracet a bulimie byla na světě. To jsem se dostala na nějakých 46 kilo.

Když jsem skončila jednou na Silvestra v nemocnici kvůli akutnímu zánětu dvanácterníku, uvědomila jsem si, že to takhle dál nejde. Boj to byl dlouhý, ale rodina, fitness a cesta zdravého životního stylu mi společně ukázali směr, díky němuž lze mít krásnou postavu a tělo si neničit.  

Kolik hodin a dní trávíš v posilovně?

To samozřejmě záleží, jestli jsem v dietě, objemu nebo udržuju. Ted momentálně cvičím tak 5x týdne něco kolem hodinky a půl. V přípravě to ale bylo 2x denně prakticky 7 dní v týdnu.

Které cviky/cvičení nemáš ráda, a které naopak miluješ?

Co fakt nemusím jsou jenom cviky na paže - biceps, triceps, protože mě tyto partie jediné fakt nebaví cvičit, co moc nemusím jsou ještě možná kliky. Cokoli jiného pak mám moc ráda a těžko se vybírá, co mám nejradši. Určitě tam ale bude patřit leg-press, hacken dřep a obecně izolované cviky na zadeček, různé hip thrusty a tlaky na ramena.

Jak Tě, jako „fitnessku“ vnímá okolí?

Hodne rozmanitě. Jednoduše se mi rozdělila společnost na ty, kteří mě v tom podporují a ty, kteří mě kvůli tomu nemají rádi a nic moc mezi tím. Než jsem začala být trochu víc vidět, dalo se to s okolím a zejména spolužáky, protože jsem stále student, nějak vydržet, i když už hodně brbrali ohledne úspěchů v bojových sportech, když ale přišlo fitness a příprava, spolužačky mě málem pohledy probodávaly…ale nikdy jsem si to nebrala, naopak. Nemluvě o plastice prsou, to by se myslím míň řešilo, kdybych čekala trojčata.

Jak často hřešíš a čím?

Zpravidla držím přes týden stravu a pátek nebo sobota si dávám volný den. Většinou ale ne celý, spíš na večer. Určitě tam patří něco sladkého, takže čokoládka, krupice a všechno, co obsahuje karamel nebo čokoládu :-D Když máme pak v cheat day cestu okolo pizzerie nebo McDonaldu, podlehneme samozřejmě.

Byla někdy doba, že jsi toho chtěla nechat?

Myslím, že v přípravě to napadne skoro každého, je to opravdu nejen fyzicky ale i psychicky velice náročné. Hlavní je, že se vždycky najde motivace a nepoleví se.

Jak probíhá Tvá předsoutěžní superkompenzace?

Nooo nevím, jestli chci úplně svůj postup prozradit:-)

Ale samozřejmě několik dní rozpíjím na nulách, jela jsem osobně na vodě destilované - a dalo se to. Pak tak minimálně 2 dny před soutěží nepiju a lehce cukrujem. Ale detaily neprozradím:-)

Co děláš ve volném čase?

Jak jsem už říkala, jsem student, takže se školou, tréninkama a klientama skoro volný čas nemám. Když už ale na to přijde, tak ho určitě trávím s přítelem, když může, dál se psy a ráda zajdu do přírody, kina nebo někam na dobré jídlo. Ráda si taky zasportuju nějak jinak, než ve fitku, takže rekreační sporty občas.

Je něco, co Ti fitness dalo nebo naopak vzalo?

Určitě mi dalo velkou disciplínu a nový jiný rozhled do života…a vzalo samozřejmě velkou část sociálního života, protože spousta přátel tento životní styl nikdy nepochopí a pokud s nimi nezajdu na panáka a cigáro, tak jsou odtažití. Takže určitě hodně “přátel.”

Co ještě, mimo cvičení a životosprávy děláš pro svou krásu?

Hihi to je hezká otázka:-D

Ale myslím, že nic zvláštního, jednou za čas zajdu ke kadeřníkovi, zrelaxuju v solárku nebo si upravím nehty. A samozřejmě se líčím:-D nic zvláštního asi nedělám, na nějaké speciální kosmetiky určitě nechodím.

Co se Ti na sobě líbí nejvíce?

To je snad nejtěžší otázka, na opačnou bych věděla odpěď hned a ne jednu:-D

snad úsměv se rodičům vydařil a rovné hezké zuby:-D

Uvažovala jsi někdy o další kategorii, jako je např. body fitness?

Už jsem tuhle otázku slyšela, ale neuvažuju, líbí se mi na Bikini Fitness mnohem víc, než jen samotná bikini forma, ale také styl pózování, ten smysl pro detail u plavek, šperků, vlasů, make-upu a samozřejmě je to nejlépe kombinovatelná kategorie s fotomodelingem.

Kdo je Tvým vzorem?

Ashley Kaltwasser

Máš mezi fitnesskami svoji kamarádku?

Myslím, že se obecně bikini scéna navzájem docela zná, ale nejlíp si sedíme asi s Aden Endtovou.

Jaké máš plány do budoucna?

Teď hlavně odmaturovat a dostat se na plánovanou VŠ, proto odkládám jarní sezonu. Hned potom se chci vřítit do přípravy na podzim:-) A doufat, že mi vyjde škola v Praze a budu už bydlet tam.

Prozraď nám, co Tě charakterizuje?

Disciplína, cílevědomost, ale s tím také paličatost a občas přehnaná kritika, jak ostatních, tak zvláště sebe samé. A nepřemožitelná láska ke zvířatům.

Co bys poradila dívkám, které se chtějí stát také úspěšnými „Bikinami“?

Aby si hodne rozmyslely, jestli je to opravdu cesta, kterou se chtějí vydat, protože soutěžení není o tom jít 3x týdne zacvičit do fitka a upravit si stravu na zdravější, je to velice fyzicky, psychicky a samozřejmě taky velice finančně náročný sport. A nebude to jednoduché, pokud to nechtějí dělat napůl. A rozhodně taky, at se svěří do rukou dobrého trenéra a nesnaží se připravovat samotné, nejen, že to pak může vypadat tragicky na podiu jak formou tak pozingem, ale zdravotně si mohou svou neznalostí zbytečně rozházet hormony a celý chod těla, pokud to nebudou umět korigovat.

Vícemistryně Moravy a Slezska Juniorů - Bikini Fitness do 164cm

5. místo MČR Juniorů - Bikini fitness do 164cm

Jak jsem se k bikini fitness dostala:

To byly tenkrát hned dva důvody. Dříve jsem dělala 6 let bojové sporty na mezinárodní úrovni, v rámci toho jsme museli z hlediska nárustu síly chodit tak do posilovny a tam mě to chytlo ještě víc, tak jsem postupně přecházela už pouze na samotné fitko a odklonila se tímto směrem. V tu dobu jsem také měla problémy s přijmem potravy a priorita číslo 1 bylo spíš hezké tělo.

Už jsou to 3 roky a příprava na závody mě z tohoto problemu poměrně dostala, nemohla jsem si dovolit nejíst nebo zvracet kvalitní stravu, jinak bych přišla i o svaly.

Cíle:

Bikini fitness kariera se mi velmi propojuje také s fotomodelingem, čiže cílem bude asi dále růst i tímto směrem a co se týká závodění jako takového, ještě nevím, na jakou další soutěž se budu přesně chystat. Nejpodstatnější pro mě ale není nějaké konkrétní umístění na určité soutěží, ale aby mi forma vždy vyšla lépe, než ta předchozí a odpovídala mému aktuálnímu maximu. Jednoduše - být spokojena hlavně s vlastní formou, ne ani tak s umístěním.

Koníčky:

No vzhledem k tomu, že jsem student a do toho mi spoustu času "žere" samotné fitness, tak na nějaké koníčky moc času nezbývá. Když už se ale něco najde, věnuji svuj čas zejména příteli, svým psům nebo jiné sportovní aktivitě - běhání, plavání, bojové sporty. Ráda taky vařím, zejména peču a naprosto miluju saunu.

domafitusnmaxbaraMuscle Style plavkyfitoneacademyonefit