B i k i n i F a c e

L e d e n  2 0 2 0  -  S a b i n a  K a d e r k o v á

Kdo nebo co tě ke cvičení přivedlo?

Kdo nebo co Tě ke cvičení přivedlo?

Tak jako většinu holek, mě ke cvičení přivedla především touha po tom vypadat lépe. Začala jsem hodně makat a zjistila jsem, jak dobrý vliv má cvičení nejen na mé tělo, ale i na hlavu. Měla jsem hodně práce a studia a fitko pro mě byl obrovský relax. V posilovně jsem byla poprvé, když mi bylo 14, hrála jsem mnoho let plážový volejbal a k tomu jsem do fitka musela chodit. Ale až od mých 19 let jsem si ve cvičení udělala systém a od té doby jsem nepřestala 

První myšlenka o závodech byla, když jsem viděla Dannu Bailey. Sledovala jsem na youtube její přípravu na Olympii. Byla jsem z toho tak nadšená, a tak moc jsem chtěla začít závodit. Tehdy vůbec nefrčel Instagram a já neměla tušení o kategorii bikini fitness. Sice většina holek začíná s touhou být dokonalá bikina, já chtěla být jako Danna, bylo mi jedno jaká katogire, prostě jsem hrozně moc chtěla začít s kulturistikou :-D

Kolik hodin a dní strávíš v posilovně?

Vzhledem k tomu, že pracuji i jako trenérka, trávím ve fitku spoustu času. Průměrně tak 35 hodin týdně.

Které cviky/cvičení nemáš ráda a které naopak miluješ?

Nemám asi žádný cvik, který vyloženě nemám ráda. Za to mám spoustu cviků, které mám ráda hodně. Nejvíc dřep!  Od začátku, co jsem vstoupila do posilovny trénuji dřepy, tedy mnoho let a vybudovala jsem si na holku myslím slušnou sílu a baví mě se posouvat dál a dál. Další můj oblíbený cvik jsou předkopy, strašně dobře ten cvik cítím.

Jak Tě, jako "fitnessku" vnímá okolí?

Teď už je to v pohodě, ale vzhledem k tomu, že do doby než jsem fitness propadla, setkávala jsem se s úplně jinou skupinou lidí, kteří vůbec nechápali, co mě to popadlo a proč to dělám. Polovina z té nefitness skupiny lidí sice byla plná sportovců, ale ti závodníky a pumpičky moc nemuseli. Teď už je to ale v pohodě a nikdo mě z mých přátel, rodiny, bývalých spolužáku, nebo kolegů nevnímá jako fitnessku, ale jako úplně normální Sabču, i když mě být fitnesskou nějak nenormální nepřijde.

Jak často hřešíš a čím?

Hřeším tak často, jak mi to trenér v přípravě dovolí :-D Dříve jsem si volné dny fakt užívala a těšila se na ně. Dnes mi to je nějak jedno a když můžu, tolik neprasím. Spíš se těším, že doplním energii, než že se totálně přejím a bude mi blbě :-D

Byla někdy doba, že jsi toho chtěla nechat?

Ano! Byla! Moje poslední sezona v bikinách. Strašný! Po 7 měsících v dietě, kdy jsem vypadala jak nemocná, lezly mi kosti všude, byla jsem stažená, jak nejvíc jsem mohla být, a i přes to jsem se na závodech dozvěděla, že jsem moc velká. Byla jsem totálně vyčerpaná, neudržela jsem se na nohou, každou chvíli jsem omdlévala a pořád to bylo málo. Už jsem nechtěla víc hubnout, nelíbilo se mi to. Díky bohu se objevila kategorie Welness fitness, kde mám na mezinárodních závodech opačný problém :-D Což mi vůbec nevadí, alespoň je na čem pořádně makat! 

Jak probíhá Tvá předsoutěžní superkompenzace?

Pokaždé jinak. Klasické odvodnění, jen s cukrováním to zkoušíme vždy jinak. Bohužel jsem ale ten typ, co může cukrovat, až skončí závody :-D

Co děláš ve volném čase?

Ve volném čase jsem hrozně moc ráda se svou rodinou, přáteli, nebo sama  Do nedávna jsem téměř všechen svůj volný čas trávila se svým dobrmánkem, ten ale bohužel v létě odešel, a tak jsem čas strávený s ním někde v lese, vyměnila za sportovní aktivity, například kolo. Pokud nejsem v přípravě, hrozně moc ráda cestuji, něco podnikám. Nejsem úplně ten válecí typ, takže pořád někde lítám 

Je něco, co Ti fitness dalo a naopak vzalo?

Dalo mi to neskutečnou sebejistotu, sílu, spoustu přátel, radosti, nezapomenutelných zážitků a taky supr pevnej zadek.

A co mi fitness vzalo? Jedině jistý čas, který jsem mohla využít jinak. Byly momenty, kdy jsem litovala, že jsem byla na tréninku, když jsem měla být jinde… To už ale nevrátím, koho jsem nestihla vidět už nikdy neuvidím a můžu být jen ponaučená. Jinak mi fitness nevzalo nic. Tedy možná po první přípravě prsa, ale ty jsem následně v ESTHE Clinic získala zpět.

Co ještě, mimo cvičení a životosprávy, děláš pro svou krásu?

Pracuji na ,,kráse‘‘ uvnitř sebe. Dospěla jsem k tomu, že nejkrásnější člověk je ten s dobrým srdcem, duší a s úsměvem na tváři. Snažím se být tedy vyrovnaná, šťastná a vyhýbám se negativním lidem, zprávám, věcem. Pak zářím, směju se a myslím, že mi to mnohem víc sluší, než když mám nějaký problém a mračím se. 

Co se Ti na sobě líbí nejvíce?

Oči :-D

Uvažovala jsi někdy o další kategorii, jako je např. bodyfitness?

Rozhodně ne. Kategorie wellness fitness je mojí konečnou stanicí 

Kdo je Tvým vzorem?

Pro mě je number one můj trenér Tomáš Bureš. V kulturistice je pro mě on největším vzorem. Tím, co dokázal a jaký je člověk. Pokud se ale týká nějakého ženského vzoru v mé závodní kategorii, tak ten nemám. 

Máš mezi fitnesskami svou kamarádku/ky?

No jasně že!  Bohužel jsou závodníci neskutečně falešná skupina lidí (pardon), ale i tak mám mezi nimi svoje kamarádky a kámoše. Než jsem k nim ale došla, musela jsem se párkrát spálit, tedy za ty roky docela dostkrát.

Jaké máš plány do budoucna?

O mých plánech moc mluvit nechci. Mám jich dost a tento rok rozhodne. Každopádně plány mám a některé s fitness nemají nic společného. Nejedná se prosím pěkně o založení rodiny a o dětech, to ještě neplánuji, jen abych předešla nějakým spekulacím… :-D

Prozraď nám, co Tě charakterizuje

Smích, láska ke zvířatům a hroznej řev na dřepech :-D

Co by jsi poradila dívkám, které se chtějí stát také úspěšnými “Bikinami”?

Holky, než se do toho pustíte, zjistěte si i temné stránky závodění, o kterých se tolik na instagramu nepíše a pokud do toho půjdete, najděte si dobrého trenéra, kterému nepůjde o vaše peníze, ale o Vás a o vaše zdraví. Držím palce všem, které jste se rozhodly začít, a přeji hodně sil!

Sabi, děkuji za poutavý zajímavý rozhovor a přeji ti mnoho zdraví, splněné sportovní cíle, ale i ty jiné, jak jsi se zmínila! Budu se těšit na shledanou:-)

domafitIMVusndishemaxbarasbeauty_banneronefit